گروه بورس: پس از 5 روز رقابت بلوک 18درصدی سهام شرکت ایران خودرو در بورس به فروش رفت

به گزارش همشهری، بلوک 18درصدی سهام شرکت ایران خودرو که از سوی سازمان گسترش و نوسازی به نمایندگی از دولت دوشنبه هفته گذشته در بورس تهران عرضه شده بود دیروز پس از 5 روز رقابت توسط تعاونی کارکنان ایران خودرو خریداری شد.

سازمان خصوصی‌سازی‌ همچنین به وکالت از سازمان گسترش 18درصد از سهام سایپا را در بورس عرضه کرده که رقابت برای خرید این میزان سهام همچنان ادامه دارد. طی 2روز اول 5 خریدار برای خرید سهام شرکت ایران خودرو رقابت کردند اما پس از آنکه قیمت سهام این شرکت افزایش یافت از تعداد خریداران کاسته شد و در نهایت در روز پنجم 3متقاضی برای خرید سهام ایران خودرو رقابت کردند.

کنسرسیوم سرمایه‌گذاری ملی ایران، سرمایه‌گذاری سمند،  سایپا، تامین اجتماعی و گروه بهمن از متقاضیان خرید سهام ایران خودرو بودند که درنهایت بلوک 18 درصدی سهام این شرکت به تعاونی کارکنان ایران خودرو رسید.

در همین رابطه مژگان ارجمندی مدیر معاملات شرکت کارگزاری بانک ملی به‌عنوان کارگزار فروشنده سهام ایران خودرو از فروش سهام ایران خودرو خبر داد و گفت:یک میلیاردو 134 میلیون سهم شرکت ایران خودرو معادل 18 درصد دیروز به قیمت هر سهم 368 تومان و 7 ریال فروخته شد. وی افزود:این میزان سهام با ارزش کلی 418میلیارد‌تومان توسط شرکت کارگزاری بانک پارسیان برای متقاضی خریداری شده است.

در جریان رقابت برای خریداری سهام 18 درصدی ایران‌خودرو، سرمایه‌گذاری ملی، کارگزاری بانک پارسیان و کارگزاری مفید به رقابت پرداختند که کارگزاری مفید برای انجمن قطعه‌سازان و شرکت قطعه‌سازی کروز، کارگزاری سرمایه‌گذاری ملی برای کنسرسیومی به رهبری سرمایه‌گذاری ملی و برای مجموعه بهمن و تأمین اجتماعی و کارگزاری بانک پارسیان نیز برای تعاونی کارکنان ایران‌خودرو به ثبت سفارش خرید اقدام کردند که در نهایت کارگزاری بانک پارسیان با حذف رقبا موفق به خریداری این میزان سهام برای تعاونی کارکنان ایران خودرو شد.

تعاونی کارکنان ایران خودرو خصوصی است

در همین رابطه، سید مهدی عقدایی، معاون سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: احتمالا این سهم توسط شرکت تعاونی کارکنان ایران خودرو خریداری شده است و این شرکت باید ظرف 30 روز کاری نسبت به پرداخت وجه نقد معامله اقدام کند.

عقدایی در پاسخ به این سؤال که آیا تعاونی کارکنان ایران خودرو بخش دولتی است یا نه؟ گفت: شرکت تعاونی کارکنان ایران خودرو یک بخش کاملا خصوصی محسوب می‌شود و ایرادی به این معامله وارد نیست.

سرمایه‌گذاری ملی در خرید ایران‌خودرو شریک بود

علیرضا عسگری مارانی ـ مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ملی ـ ‌که یکی از رقبای اصلی خریداری سهام ایران خودرو و سایپاست، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خریداری سهام ایران خودرو توسط کارگزاری بانک پارسیان گفت: سرمایه‌گذاری ملی نیز موفق به خریداری سهام شرکت ایران خودرو شده است.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری ملی به‌صورت یک مجموعه و کنسرسیوم با کارگزاری بانک پارسیان توانست سهام ایران خودرو را به دوبرابر قیمت تابلو خریداری کند.وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری ملی همچنان یکی از رقیبان خریداری سهام 18 درصدی سایپا نیز هست.

کد خبر 110558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز